loading...
بیست لود
علی بازدید : 250 چهارشنبه 23 فروردین 1391 نظرات (3)

استاد پرآوازه موسیقی و آواز فولکلوریک گیلان و خواننده تیتراژ سریال پس از باران امروز ۲۳/۱/۱۳۹۱ به دیار باقی شتافت

«« لطفا برای شادی روح آن مرحوم صلواتی بفرستید »»

برای خواندن مختصری از زندگی نامه و همچنین دیدن عکس و دانلود چند آهنگ از استاد به ادامه مطلب مراجعه کنید.

استاد پرآوازه موسیقی و آواز فولکلوریک گیلان درگذشت.

نام و نام خانوادگي : فریدون پور رضا

سال تولد : 1311

محل تولد : شهرستان لشت نشاء

نوع همکاری با واحد موسیقی: بررسی آثار هنری و اعلام نکته نظر: بعنوان عضو شورای موسیقی: آهنگسازی – گردآوری – خوانندگی

شرح فعالیت های هنری:
ششم ابتدائی بودم بشوق خواندن در جشن های مدرسه شرکت کردم. معلم بسیار مومن و روشنم کلاسهای قرائت فارسی را بمن اختصاص داد تا از اشعار صاحب نامان تاریخ مندرج در متون درسی کمک بگیریم. او مرا به متانت خوانی دعوت کرد! انگار سایه بهم ریزی حیای جامعه بشری امروز در افق دید خود داشت! بعدها مفهوم تاکید به متانت خوانی او را در موسیقی و رویکرد صمیمانه ام در فرهنگ فولكلور گرفتم.
سال 29 به تهران رفتم رديف هاي موسیقی دستگاههای را از مرحوم يونس دردشتي و زنده یاد سعادتمند قمي تلمذ کردم و استاد روانشاد بنان مرا کافی برای شروع کار هنري دانست و من تا امروز هم از دیگر مواهب فراگیری محروم نماندم.
سال 39 در جمع مشتاقان داوطلب رادیو رشت نزدیک به 49 نفر در آزمون آواز شرکت کردم و اول شدم. و از آن تاریخ رسما در رادیو شروع بکار کردم.
بیش از دو سال است عضو شورای موسیقی مرکز رشت هستم کارم در صدا و سیما از خوانندگی تا گردآوری آثار محلی و تهیه کنندگی بودم. کار هنری افزون بر تسلط یابی، نوع آوری هم میخواهد. نقد 55 سال عمر از هفتاد سالگی امروزم برای موسیقی رفت جمع آوری آثار محلی و تدوین آنها و و مسئولیت دیگرم گردآوری آثار و قطعات سازی از رنگ ها تا گوشه های معروف مناسبتی و غیره بوده و هست .
14 سال کارشناسی موسیقی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی بودم.
15 سال مدرس موسیقی سنتی هستم.
سالها به جمع آوری آواهای تعزیه تلاش کردم چرا که برخی از آثار اولیه گم شده و جای او را در تعزیه، لازم دیده بودند کارگردانی آواهای تعزیه را عهده دارشدم.
حداقل 30 سال گوشه منظوم و خالی از نیاز تنظیم و جدا مانده از آثار آوازی ایران را در کلاسهای تدریس خود به هنر جویانم منتقل کردم تا یکروز ثبت آنها میسر گردد و بازمانده های گمشده در فواصل تاریخ به آشیانه هنر بنشیند.
گردآوری ترانه ها و ریزمقالات آوازی روستا به مرحله پژوهش رسید و متعقبا با مسئولیت های تحقیقاتی همخوان شد و ابعاد تازه تری نمود داد.
از حاصل این کار تحریر و تالیف یک جلد کتاب « موسیقی فولکوریک گیلان» بصورت چاپ داده شد و اجرای ترانه های باز یافته تعلق بهر روستائي که داشت دقیقا با لهجه و گویش مردم آن محل را خواندم.
کنسرتهای بسیاری در استانهای دیگر از جمله تهران در تالار ووحدت، فرهنگ سرا، نیاوران و 3 بار در برنامه های موسیقی فجر شرکت کردم.
کنسرتی در شهر « کلن کشور آلمان » داشتم.
شرکت در سریال پس از باران، تولدی دیگر با اجرای آهنگهای فولكلور نصیبم کرد و در برنامه های جام جم از ایران تا اروپا و دیگر سرزمینهای خارج پخش شد. کنسرت با شکوهی در تالار وسیع یادگار امام (ره) داشتم و بسیار موفقیت آمیزبود و کنسرتهائی دیگر.
سال 43 برگزاری بزرگداشت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان به دستور مرکز برای 5 تن از هنرمندان موسیقی که من در شمار آنها بودم. در زادگاهم با شرکت مردم مهربان، گرامیداشت کار هنريم را مردم حقشناسی لشت نشاء برگزار کردند. ضمنا در سریالهای دیگری هم آواز خواندم. برنامه « دیدار آشنا» کاری پر جذبه از شبکه 2 فعالیتهای هنریم با شرکت اینجانب را بمدت نیمساعت پخش کرد.
بسیاری دیگر در این رابطه نانوشته مانده است. مهم نیست که من در كجاي برخورداری از امتیاز اجتماعی هنری جامعه قرار دارم! آرزویم ایسنت که محبتهای مردم را به پشتوانه رضايت خاطرشان چراغ راه خود قرار دهم. ( منبع این نوشته : www.guilan.irib.ir )
دانلود چند آهنگ زیبا از استاد پورضا :
عکس های استاد :

ارسال نظر برای این مطلب
این نظر توسط tanzdownload در تاریخ 1348/10/11 و 16:31 دقیقه ارسال شده است

سلام دوست من میخوای امارت بره بالا بیا این لینک باکس مارو بزار تو سایتت و هر موقعه مطلب ریختی برای ما ارسال کن تا در 1000 سایت و وبلاگ به نمایش بزاریم من منتظرتم دیر نکنی....

ادرس لینک باکس:
http://link-tanzdownload.zbu.ir

ادرس اصلی سایت ما جهت نظر:
www.tanzdownload.ir

این نظر توسط برای علی غلامزاده در تاریخ 1348/10/11 و 13:44 دقیقه ارسال شده است

چه چیزای میزاری تو.گیلگی چیه آخهشکلکشکلکشکلکشکلکشکلکشکلکشکلکشکلکشکلکشکلک

این نظر توسط سحر در تاریخ 1348/10/11 و 13:43 دقیقه ارسال شده است

سلام
توی نظر سنجی خواننده ی پاپ ایران بنیامین بهادری نیست که. اضافه کنید


کد امنیتی رفرش
«----------------------------------------------------تبليغات------------------------------------------------------ »

درباره ما
دانلود نرم افزار، فیلم، آهنگ، نمونه سوال و ... www.20Load.ir اماده ی هر نوع خدمات رسانی به شماست
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 1007
  • کل نظرات : 211
  • افراد آنلاین : 41
  • تعداد اعضا : 122
  • آی پی امروز : 156
  • آی پی دیروز : 60
  • بازدید امروز : 199
  • باردید دیروز : 78
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 1,424
  • بازدید ماه : 1,424
  • بازدید سال : 30,351
  • بازدید کلی : 1,108,217